Tempah buku 'favourite' anda di sini

Nama:
Umur:
Email:
No telefon
Alamat:
Tajuk buku/Penulis/Penerbit + Kuantiti:
Cadangan penambah baikan:

This contact form was created by Freedback.

Selasa, Disember 28, 2010

Siapakah diriku ini sebenarnya ?


Assalamualaikum  ^__^
sebelum pengisian ini bermula, marilah bersama-sama kita menghayati keindahan alam
Nature 2_jpg
OK750nature_1
Indahnya ciptaan Ilahi, kan =D
Sungguh indah ciptaan Tuhan, langit membiru nyiur melambai, ombak menderu menyusur pantai, hati yang resah menjadi damai..
Alangkah indahnya ciptaanNya yang telah menciptakan alam ini.Indah, nyaman, permai dan menenangkan..perasaan inilah akan terdetik dalam hati kita apabila melihat keindahan ciptaan Ilahi..
hakikatnya, sesungguhnya Allah telah berfirman dalam Al-Quran yang bermaksud “sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dalam bentuk yang sebaik-baiknya”.. seindah-indah pemandangan, lebih sempurna kejadian manusia itu sendiri..kerana manusia itu dikurniakan akal fikiran,agar mereka ‘berfikir’..
pengisian pada kali sebenarnya ingin benar saya ingin mengajak sahabat2ku sekalian untuk kita ‘berfikir’ sejenak mengenai satu persoalan yang mungkin telah lama terbuku dalam diri kita sama ada kita menyedarinya ataupun sebaliknya…
Mencari diri
MUHAMMAD IMRAN IS THINKING
Siapakah diri kita yang sebenar?
sesiapa sahaja di muka bumi ini lazimnya selalu bertanya akan hal itu dalam dirinya.Mereka hendak mencari identitinya yang sebenar.persoalan seperti berikut mungkin terdetik dalam hati mereka..  
Aku ini sepatutnya macam mana?
 
Siapa yang aku perlu ikuti?
 
Aku perlu jadi apa?
Persoalan seperti ini biasanya muncul di dalam diri.Tetapi apakah kita berjaya mencari diri kita yang sebenar, atau kita sekadar mengejar sesuatu yang  diri kita sendiri tidak pasti arah tujuannya. Maka di sinilah kita perlu mengetahui, bagaimana hendak mencari diri.Moga artikel ringkas ini membantu kita insyaAllah.
………………………………………………………………………………..
terkejut
eh, mane isinyer??
sudah tentu anda pelik…hahaha, nak tahu selanjutnya sila follow sambungan entry ini dalam entry yang seterusnya..saya akan publish kan insyaAllah sebelum detik 0000 tengah malam 1 Jan 2011 kerana ia masih dalam proses pemurnian agar nampak menarik dan insyaAllah membantu dalam kehidupan seharian kita bersama-sama....jadi,fikir2 kan lah dahulu siapa diri anda sebenarnya ok ?? mungkinkah anda sudah mengenali diri anda sebenarnya,tetapi benarkah??
sebagai penutup bicara kata, jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri (tak kenal diri sendiri)..fikir2 kan
wassalam Winking smile

3 ulasan:

wanie berkata...

cepat sikit sambungan yek..aku xde mood nak tules entry da..hahah

Suriati berkata...

wahh menarikk .. bile nk continuee entri lg? n stu lg indahnye pemndangan di atas..ehhee

Muhammad Imran Khairman berkata...

kpd cik suriati sila lihat di sini untuk sambungan =)
http://narmiez91.blogspot.com/2010/12/siapakah-diriku-yang-sebenarnya-part-ii.html